Тагове: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0
Афилиейт маркетингът е най-известният и печеливш начин да промотираш чужди продукти и услуги. Но на каква база се получават печалбите? Това е предмет на настоящата статия.
Има шест основни схеми в афилиейт маркетинга, по които можете да заработите парите си.
1. Pay-per-Sale
Това е най-популярният метод. Той е най-сигурен за рекламодателите, но най-труден за афилиейтите. При този метод, както се вижда от името, получавате своята комисионна, когато чрез вашия афилиейт линк се осъществи продажба. Тук имате възможности да промотирате, както материални (обикновено комисионната не е голяма – 5-10%), така и нематериални продукти (има електронни книги, комисионната за промотирането на които достига 75%).
2. Pay-per-Lead
Това, честно казано, са “най-сладките” афилиейт програми. При тях вие получавате определена сума, когато изпратен от вас потребител извърши определено действие – това обикновено е попълване на регистрационна форма, даване на данни, изтегляне на софтуер или нещо подобно. При тези програми конверсията е доста голяма по простата причина, че не се налага потребителят да купува нищо. Комисионните се движат между $1 и $50 долара за lead.
3. Pay-per-Click
При този начин за печелене на афилиейт долари, ви е необходим голям трафик и когато посетителите ви просто кликват върху вашите афилиейт линкове, вие получавате определена малка сума от съответния търговец. Недостатък на тези програми е, че възнагражденията са много малки – измерват се в центове на клик. Трябва да имате наистина добър трафик, за да изкарате приятно количество пари от тези програми. Пример за такава програма е Google Adsense.
4. Pay-per-Call
Честно казано, не съм имал допир до този метод за афилиейт доход, но знам за него. Тук получавате съответно заплащане, ако изпратен от вас потребител направи телефонно обаждане на съответен телефонен номер. За следенето на това кой афилиейт е препратил дадения потребител се използва специална технология за проследяване на разговорите.
5. Pay-per-Post
В този случай ви се заплаща да напишете платено ревю за даден продукт или услуга. Недостатъкът на този метод е, че получавате парите еднократно и обикновено не можете да поставите афилиейт линкове в това ревю, от които да печелите допълнително.
6. Брокерски програми / Реферал програми
При този тип програми ви се заплаща, ако привлечете нови участници в дадена афилиейт мрежа. Някои от програмите ви заплащат еднократна комисионна, а други – процент от приходите на присъединените от вас афилиейти.
***
Аз лично ви препоръчвам Pay-per-Sale и Pay-per-Lead програмите – има хиляди оферти за тях и винаги можете да намерите нещо, което ви подхожда и ще бъде печелившо за вас. Другите варианти са интересни, но – според мен – намират по-ограничено приложение – ако желаете, можете да изпробвате такива. Изборът е ваш.